VOP | Reklamačný poriadok

Všeobecné obchodné podmienky Internetového obchodu peruana.sk

I. Úvodné ustanovenia

1. Týmito Všeobecnými obchodnými podmienkami (ďalej aj “VOP“) sa riadia právne vzťahy medzi predávajúcim (prevádzkovateľ internetového obchodu www.peruana.sk)
MgA. Richard Malovaný
Sídlo: Bratislavská 282/2, Žilina 010 01, Slovenská republika
IČO: 54122031
DIČ: 1120878682
e-mail: info@peruana.sk
tel.č.: +421911321411

a každou osobou, ktorá je Kupujúcim tovaru, alebo služieb ponúkaného Predávajúcim na Webovom sídle Predávajúceho, a ktorá vystupuje v pozícii spotrebiteľa v zmysle ďalších ustanovení týchto Všeobecných obchodných podmienok a príslušných zákonov definujúcich spotrebiteľa, v rámci platnej legislatívy Slovenskej republiky najmä zákonov: Zákon č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytnutí služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov Predávajúceho v platnom znení, Zákon č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších predpisov, Zákon č. 22/2004 Z.z. o elektronickom obchode v platnom znení, Zákon č. 40/1964 Z.z. Občiansky zákonník v platnom znení, Zákon č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa v platnom znení.

1.1.Týmito Všeobecnými obchodnými podmienkami sa upravujú právne vzťahy medzi Kupujúcimi, ktorí sú spotrebiteľmi a Predávajúcim. 

2. Kupujúcim je fyzická alebo právnická osoba, ktorá vstúpi do obchodného vzťahu s predávajúcim vykonaním objednávky prostredníctvom elektronického obchodu predávajúceho. Kupujúci odoslaním objednávky potvrdzuje, že súhlasí so všeobecnými obchodnými podmienkami, reklamačným poriadkom, ako aj cenou produktu. Tieto VOP sa budú vzťahovať na všetky vzťahy medzi predávajúcim a kupujúcim pri objednávaní tovaru a prípadnej reklamácii tovaru.

3.Sťažnosti, alebo podnety môže kupujúci adresovať na emailovú adresu predávajúceho: info@peruana.sk. Akákoľvek sťažnosť, alebo podnet bude Predávajúcim posúdená a vybavená do 10 pracovných dní od jej prijatia. Pričom o jej vybavení Predávajúci informuje Kupujúceho rovnakou formou, akou Kupujúci sťažnosť, alebo podnet Predávajúcemu doručil.

II. Objednávka produktu –  uzatvorenie kúpnej zmluvy 

1.Návrhom na uzatvorenie kúpnej zmluvy zo strany Kupujúceho, je odoslanie objednávky produktov Kupujúcim realizované vložením produktu do košíka a odoslaním elektronického objednávkového formulára.

2.K uzavretiu kúpnej zmluvy medzi Kupujúcim a Predávajúcim dochádza emailovým potvrdením o prijatí objednávky Kupujúcemu a prevodom sumy na bankový účet Predávajúceho.

3.Predávajúci informuje Kupujúceho, že v prípade objednania produktov Kupujúcim, je objednanie spojené s povinnosťou platby pre Kupujúceho, a to formou platby akú si zvolil Kupujúci.

III. Kúpna cena a platobné podmienky 

1.Cena tovarov objednaných prostredníctvom internetového obchodu Predávajúceho (ďalej len „kúpna cena“) je uvedená samostatne pre každý produkt a je platná v momente vytvorenia objednávky Kupujúcim.

2.Základným platidlom je mena euro. 

3.Kúpna cena tovarov, alebo služieb uvedených na webe Predávajúceho je celková cena tovarov vrátane dane z pridanej hodnoty a všetkých ostatných daní, ako aj nákladov na dopravu. V kúpnej cene tovarov nie sú zahrnuté iné náklady súvisiace s dodaním produktov.

IV. Spôsoby platby

1. Za tovar a služby na Webovom sídle Predávajúceho môžete platiť prevodom na účet Predávajúceho.

V. Dodanie produktov

1.Predávajúci je povinný splniť objednávku a dodať Kupujúcemu tovar v lehote najneskôr do 30 dní odo dňa uzatvorenia kúpnej zmluvy. 

1.1.Predávajúci je povinný dodať produkty Kupujúcemu v objednanom množstve a kvalite spolu s daňovými dokladmi.

2.1. Tovar je dodaný prostredníctvom poštového kuriéra.

2.2.Miestom dodania objednaného produktu je adresa uvedená Kupujúcim v objednávke.

3.Dodanie produktu je uskutočnené jeho prevzatím Kupujúcim (alebo Kupujúcim splnomocnenej osobe na prevzatie produktu).

VI. Prevzatie produktu

1.Nebezpečenstvo poškodenia produktu a zodpovednosť za škodu na produkte prechádza na Kupujúceho až jeho riadnym prevzatím, pričom nezáleží na tom, či Kupujúci prevezme produkt osobne alebo prostredníctvom poverenej / splnomocnenej tretej osoby. Predávajúci Kupujúcemu odporúča aby si pri preberaní objednávky skontroloval preberanú objednávku.

2.Prevzatím produktu prechádza na Kupujúceho vlastníctvo zakúpeného produktu. Pri zásielkovom predaji prechádza vlastníctvo na Kupujúceho prevzatím produktu Kupujúcim na mieste dodania ním určenom.

2.1.Kupujúci má okrem iného právo neprevziať dodaný produkt od dopravcu, najmä pokiaľ je dodaná vec iného typu alebo v prípadoch /uvedený výpočet je len demonštratívny, a nedotýka sa ďalších práv Kupujúceho neprevziať dodaný produkt/:

a) dodania produktu/produktov, ktoré sú v rozpore s uzavretou kúpnou zmluvou 

b) dodania produktu/produktov, ktoré sú v poškodenom obale alebo,

c) dodania produktu/produktov, ktoré sú bez príslušných dokladov.

2.2.Pokiaľ dôjde k dodaniu produktu/produktov Kupujúcemu podľa písm. a) bodu 2.1 tohto článku, má Kupujúci okrem iného právo na to, aby mu Predávajúci bezplatne a bez zbytočného odkladu dodal vec v súlade s dohodnutými podmienkami v kúpnej zmluve, a to buď výmenou produktu / produktov alebo ich opravou. Ak nie je takýto postup možný, má právo Kupujúci požadovať zľavu z kúpnej ceny alebo od zmluvy odstúpiť.

3.Predávajúci má právo na riadne a včasné zaplatenie ceny objednávky od Kupujúceho za dodaný tovar.

VII. Odstúpenie Kupujúceho od kúpnej zmluvy bez uvedenia dôvodu

1.Spotrebiteľ je oprávnený bez uvedenia dôvodu odstúpiť od zmluvy do 14 kalendárnych  dní odo dňa prevzatia tovaru, ak si Predávajúci riadne a včas splnil informačné povinnosti podľa §  3 ods. 1 písm. h). zák. č. 102/2014 Z.z.  v platnom znení .

Ak Predávajúci včas a riadne poskytol spotrebiteľovi informácie o práve odstúpiť od zmluvy podľa § 3 ods. 1 písm. h) zákona č. 102/2014 Z. z.)., spotrebiteľ je oprávnený aj bez uvedenia dôvodu odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku, alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov Predávajúceho do 14 dní odo dňa prevzatia tovaru podľa čl. VII, bod 1.1. týchto VOP v prípade zmlúv, predmetom ktorých je predaj tovaru,

1.1.Tovar sa považuje za prevzatý spotrebiteľom okamihom, keď spotrebiteľ alebo ním určená tretia osoba s výnimkou dopravcu prevezme všetky časti objednaného tovaru.

1.2.Spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je dodanie tovaru, aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy.

2.Spotrebiteľ je povinný najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy zaslať tovar späť alebo ho odovzdať Predávajúcemu alebo osobe poverenej Predávajúcim na prevzatie tovaru. Odporúčame zaslať tovar ako balík jednou z prepravných spoločností. Tovar neposielajte na dobierku, v takomto prípade nebude balík Predávajúcim prevzatý. Lehota podľa prvej vety sa považuje za zachovanú, ak bol tovar odovzdaný na prepravu najneskôr v posledný deň lehoty. (§10 ods. 1 zákona č. 102/2014 Z. z.).

3.Spotrebiteľ je povinný, ak toto právo chce využiť, odstúpenie od kúpnej zmluvy oznámiť najneskôr v posledný deň určenej lehoty Predávajúcemu, a to emailom na info@peruana.sk a nezabudnite uviesť číslo objednávky, ktoré nájdete v potvrdzujúcom e-maili alebo na faktúre. Položky, ktoré k nám budú zaslané bez predchádzajúcej žiadosti o vrátenie nebudú akceptované.

Adresa pre vrátenie tovaru je:
Peruana / Martina Malovaná
Bratislavská 282/2
01001 Žilina

4. Ak sa kupujúci rozhodne objednávku vrátiť, náklady na vrátenie tovaru si hradí sám. Pre uznanie nároku na vrátenie tovaru je potrebné, aby bol zakúpený tovar vrátený v rovnakom stave, v akom bol obdržaný, bez známok používania a opotrebovania, a to v pôvodnom obale.

5.Po prijatí a prekontrolovaní vráteného tovaru a uznaní práva na vrátenie tovaru, podľa vyššie stanovených podmienok, bude kupujúcemu vrátená suma na číslo účtu, z ktorého uskutočnil platbu bankovým prevodom a to najneskôr do 30 pracovných dní.

VII. Reklamácia tovaru

1.Pre uplatnenie bezplatného odstránenia vady tovaru musí byť reklamácia uplatnená u predávajúceho okamžite po zistení vady, a to písomne na e-mail info@peruana.sk alebo telefonicky na +421911321411. 

2.Nárok na reklamáciu tovaru zaniká v prípade, že:

  • bol tovar mechanicky poškodený
  • bol tovar poškodený nesprávnym zaobchádzaním či údržbou, inou ako je uvedené v odporúčanej starostlivosti 
  • zjavné vady neboli skontrolované ihneď po prevzatí tovaru
  • ide o jednanie v rozpore so všeobecnými podmienkami uvedenými na webe www.peruana.sk 

3.Záruka sa nevzťahuje na bežné opotrebenie tovaru spôsobené používaním a praním tovaru.

4.Kupujúci je povinný zaslať reklamovaný tovar spolu s dokladom o zaplatení tovaru a udaním dôvodu reklamácie na adresu predávajúceho (Peruana.sk, Bratislavská 282/2, 01001 Žilina).

5.Predávajúci je povinný informovať kupujúceho o uznaní reklamácie a o postupe jej vybavenia do 5 pracovných dní od prijatia reklamácie (deň prijatia reklamovaného tovaru). 

V prípade oprávnenej reklamácie sa predávajúci zaväzuje reklamáciu vybaviť do 30 dní od jej prijatia. Reklamovaný tovar bude kupujúcemu vymenený za rovnaký tovar, prípadne za iný, podľa vlastného výberu do hodnoty reklamovaného tovaru alebo bude zákazníkovi vrátená zaplatená suma na jeho účet vrátane poplatkov za dopravu.

IX. Záverečné ustanovenia

1.Predávajúci si vyhradzuje právo na zmenu Všeobecných obchodných podmienok. Povinnosť písomného oznámenia zmeny Všeobecných obchodných podmienok je splnená jeho umiestnením na Webovom sídle Predávajúceho. V prípade zmeny vo Všeobecných obchodných podmienkach, vzťah medzi Kupujúcim a Predávajúcim sa riadi podľa Všeobecných obchodných podmienok platných a účinných pri uzatvorení Kúpno-predajnej zmluvy, a to až do momentu jej zániku.

2.Na zmluvné vzťahy (ako aj ďalšie právne vzťahy, ktoré môžu zo zmluvného vzťahu vyplynúť) s fyzickými osobami, ktoré pri uzatváraní kúpnej zmluvy podľa týchto VOP nekonajú v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti /spotrebiteľmi/, sa vzťahujú okrem všeobecných ustanovení zákona č.40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov, aj osobitné predpisy, najmä zákon č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytnutí služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov Predávajúceho a zákon č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa.

3.Tieto Všeobecné obchodné podmienky tvoria neoddeliteľnú súčasť Reklamačného poriadku a Zásad a poučenia o ochrane osobných údajov tohto Webového sídla. Dokumenty – Reklamačný poriadok a Zásady a poučenia o ochrane osobných údajov tohto Webového sídla sú zverejnené na doméne Webového sídla Predávajúceho.

4.Tieto Všeobecné obchodné podmienky nadobúdajú platnosť a účinnosť ich zverejnením na webovom sídle Predávajúceho 10.03.2023

REKLAMAČNÝ PORIADOK

VRÁTENIE TOVARU BEZ UDANIA DÔVODU

Na základe zákona č. 102/2014 Zb. z. o ochrane spotrebiteľa pri podomovom a zásielkovom predaji podľa § 7 má spotrebiteľ právo vrátiť tovar do 14 dní od prevzatia tovaru bez udania dôvodu.

Ak sa kupujúci rozhodne objednávku vrátiť, náklady na vrátenie tovaru si hradí sám.

Pre uznanie nároku na vrátenie tovaru je potrebné, aby bol zakúpený tovar vrátený v rovnakom stave, v akom bol obdržaný, bez známok používania a opotrebovania, a to v pôvodnom obale.

V prípade vrátenia tovaru nás prosím kontaktujte písomne na e-mail info@peruana.sk a nezabudnite uviesť číslo objednávky, ktoré nájdete v potvrdzujúcom e-maile alebo na faktúre. Položky, ktoré k nám budú zaslané bez predchádzajúcej žiadosti o vrátenie nebudú akceptované.

Adresa pre vrátenie tovaru je:

Peruana / Martina Malovaná
Bratislavská 282/2
01001 Žilina

Tovar prosím zasielajte ako balík, nie však na dobierku. Taký tovar nebude prevzatý.

Po prijatí a prekontrolovaní vráteného tovaru a uznaní práva na vrátenie tovaru, podľa vyššie stanovených podmienok, bude kupujúcemu vrátená suma na číslo účtu, z ktorého uskutočnil platbu bankovým prevodom a to najneskôr do 30 pracovných dní.

V prípade akýchkoľvek otázok týkajúcich sa vrátenia tovaru nás môžete kedykoľvek kontaktovať na adrese info@peruana.sk alebo na telefónnom čísle +421911321411.

REKLAMÁCIA TOVARU

Pre uplatnenie bezplatného odstránenia vady tovaru musí byť reklamácia uplatnená u predávajúceho okamžite po zistení vady, a to písomne na e-mail info@peruana.sk alebo telefonicky na +421911321411.

Nárok na reklamáciu tovaru zaniká v prípade, že:

  • bol tovar mechanicky poškodený
  • bol tovar poškodený nesprávnym zaobchádzaním či údržbou, inou ako je uvedené v odporúčanej starostlivosti
  • zjavné vady neboli skontrolované ihneď po prevzatí tovaru
  • ide o jednanie v rozpore so všeobecnými podmienkami uvedenými na webe www.peruana.sk

Záruka sa nevzťahuje na bežné opotrebenie tovaru spôsobené používaním a praním tovaru.

Kupujúci je povinný zaslať reklamovaný tovar spolu s dokladom o zaplatení tovaru a udaním dôvodu reklamácie na adresu predávajúceho (Peruana.sk, Bratislavská 282/2, 01001 Žilina).

Predávajúci je povinný informovať kupujúceho o uznaní reklamácie a o postupe jej vybavenia do 5 pracovných dní od prijatia reklamácie (deň prijatia reklamovaného tovaru).

V prípade oprávnenej reklamácie sa predávajúci zaväzuje reklamáciu vybaviť do 30 dní od jej prijatia. Reklamovaný tovar bude kupujúcemu vymenený za rovnaký tovar, prípadne za iný, podľa vlastného výberu do hodnoty reklamovaného tovaru alebo bude zákazníkovi vrátená zaplatená suma na jeho účet vrátane poplatkov za dopravu.

Nákupný košík